Talán már nem titok előtted, hogy a tavalyi évben SEO szakember tanfolyamot végeztem. Új tudásommal felvértezve lelkesen vetettem bele magam a keresőoptimalizálás csodálatos világába. Sokat tanultam, hogyan kell felépíteni egy weboldalt úgy, hogy az minden szempontból eséllyel induljon a siker felé, mikre kell odafigyelni, milyen módszerek vannak arra, hogy a lehető legtöbbet hozzunk ki egy honlapból. A tudásom birtokában ugyanakkor furcsa volt szembesülni azzal, hogy sok ember fél a Google algoritmusainak frissítésétől. Rémhírek terjednek, hogy milyen visszaesésekkel (büntetésekkel) járhat egy-egy Google algoritmus hatása.
A Google algoritmusa tényleg ellenünk dolgozik?
A válasz egyszerű: nem. A Google minél jobb felhasználói élményt igyekszik nyújtani a keresőjét igénybe vevő érdeklődőknek. Persze kezdetben még nem voltak olyan kifinomult technikái, mint amivel manapság rendelkezik.
A weboldalon a háttérszínnel megegyező színű kulcsszóhalmozással is lehetett jó helyezést elérni, ahogyan a tömeges linképítéssel is. A Google is „tanulta” ezeket a jelenségeket, és a fejlesztőcsapata azon van, hogy megkülönböztesse egymástól a valóban jó, értékadó tartalommal rendelkező oldalakat a trükközéssel feltörni vágyóktól.
Áhitatos félelemmel rebegik el olykor egy-egy algoritmus nevét, és sokan imába kezdenek, hogy megússzák… De mit is?
Ha tisztességesen, jó koncepcióval megalkotott honlapunk van, semmi okunk az aggodalomra. Kellenek a linkek, igen, kellenek a technikai optimalizációk, kellenek a kulcsszóra írt tartalmak. Mindezt megfelelő, természetes mértékben és arányban alkalmazva semmi okunk a rettegésre, hogy „Jaj, mit fog szólni a Google?!”
Google a barátom!
Szemléltetésként megmutatom, hogy a „seo alapú szövegírás” kulcsszavam megjelenése illetve helyezése hogyan változott a 2021. augusztus 23-i és a 2022. február 1-jei algoritmusváltozás hatására. (Bevallom, ezekről a változásokról csak utólag értesültem, amikor láttam a Search Console-ban…)
Nahát, tényleg milyen gonoszság, hogy a 2021. augusztusi algoritmusváltozás ellenére is feljebb rangsorolta az oldalamat erre a kulcsszóra! Bár én inkább örülök neki.
A mára szállóigévé vált „Google a barátom” kifejezés ebben az értelemben is igaz.
Hidd el, a Google nem jó vagy gonosz, csak abban érdekelt, hogy a használóinak minél nagyobb élményt nyújtson, amihez folyamatosan finomítja a szűrőit.
Ha tematikájában jól felépíted az oldaladat és értékadó tartalmakat teszel ki, nincs okod az aggodalomra.
Ha weboldalt indítanál, vagy szeretnéd tudni, hogy a meglévő oldalad mennyire "Google kompatibilis", keress meg, és segítek akár a tartalomtervezéssel, egyszeri SEO elemzéssel vagy SEO szövegírással, hogy ne kelljen félned a Google algoritmus hatásától.