fbpx

Google helyezés – Weboldal Google helyezés és kulcsszó helyezés nem ugyanaz?

Google helyezés

Elindítottam a blogomat és lezuhant az oldalam Google helyezése! Úristen, mi történt?!

Csak semmi pánik, teljesen természetes jelenség friss honlapoknál, amelyeken nincs még sok tartalom.

Miért nem baj, ha a nemrég indult weboldalad helyezése csökken?

Ennek megértéséhez több dolgot is meg szeretnék világítani.

Mit is jelent, ha egy weboldal jó helyen jön a keresőben? Ha benne van a TOP10-ben? Laikusként ezt valahogy úgy értelmezzük, hogy van „a weboldalunk”, aminek van „egy helyezése”.

Ez azonban egyáltalán nem így van. A weboldaladnak annyi helyezése lehet, ahány kulcsszóra feljön a keresőben. A helyezést egy adott kulcsszóra lehet értelmezni, nem a honlap egészére. Talán észrevetted már, hogy, ha a Google-be beírsz egy szót vagy kifejezést, akkor a találati listán szereplő weboldalak nem a főoldalukkal jelennek meg, hanem mindig egy adott aloldallal, ami az aktuális keresés témájában releváns kulcsszóval, tartalommal rendelkezik.

Ha használod a Search Console-t (márpedig minden oldalra érdemes bekötni minél előbb), akkor az első grafikon, ami megjelenik belépéskor, a weboldalra vonatkoztatott információkat jeleníti meg. Láthatod az elmúlt időszakra vonatkozó kattintások és megjelenések számát, valamint az oldalad helyezését.

Mit tehetsz, ha kezdő weboldalad helyezés görbéje a fölfele menet helyett hirtelen legörbül?

Először is, őrizd meg a nyugalmadat. Másodszor örülj neki… Nem, nem őrültem meg, figyelj.

A „weboldal helyezése” görbe tulajdonképpen az adott honlap keresőben megjelenő kulcszavak helyezéseinek az átlagát mutatja.

Hogy is néz ki a folyamat?

Egy kezdő oldal hónapok kemény munkájával több kulcsszóra „bejut” a Google tudatába, a keresőmotor észreveszi, és megjeleníti a kulcsszóra releváns aloldalaidat a találati listában. Konstans tartalom mellett ezek az eredmények szép lassan kúsznak fölfele (jó esetben).

Igen ám, azután jön a szuper tanács egy keresőoptimalizáló szakembertől, hogy indíts blogot, mert a tartalomban van az igazi SEO-erő.

Veszed a fáradságot, és vagy magad, vagy a szövegíród kreál cikkeket az új blogodra. Ideális esetben megfelelően kikutatott kulcsszavakra optimalizálva. Eltelik egy kis idő, és azt látod, hogy az oldalad helyezése ahelyett, hogy javulna, erős mértékben romlik. Ekkor átkozni kezded a „szakértő” felmenőit.

De figyelj, tényleg nincs gond. Az ok nagy valószínűséggel az, hogy az oldalad elkezd még több kulcsszóra jönni. Ez azonban nem úgy megy, hogy hipphopp az első oldalra kerül. Legtöbbször a 100-as listába csúsznak be, és a szamárlétrát járva kezdik meg pályafutásukat, a Google találati lista 9-10. oldalán.

Ez pedig azt jelenti, hogy a több százhoz közeli helyezés rontja a kulcsszavak helyezésének átlagát.

Egy többszáz, többezer kulcsszóra jövő oldal esetében ez nem okoz problémát, hiszen a nagy számok törvénye alapján az új tartalmak száma elenyésző a meglévő, jó eredményt hozó kulcsszavakhoz képest, így az átlagban nem, vagy alig lesz észrevehető a változás (illetve valószínűleg már alapból is jó helyen jelennek meg).

Viszont, ha a 15 meglévő, a találati listán szépen felfele igyekvő kulcsszavak mellett megjelenik másik 15 új, „rossz” helyezéssel, az nagy mértékben módosítja a kulcsszavak helyezésének átlagát.

Idővel azonban a helyezések javulnak, és ha rendszeresen, kitartóan teszed ki az optimalizált tartalmaidat, az új kulcsszavak megjelenése nem okoz majd ilyen látványos „visszaesést”.

Esettanulmány – Blogindítás hatása a Google helyezésre és megjelenésre friss weboldal esetében

Saját weboldalam első verzióját 2021 áprilisában indítottam el. Egy oldalas, szövegírás szolgáltatást kínáló weboldal volt. SEO szolgáltatásaim bevezetéséhez 2022. január 1-jén frissítettem az oldalamat, amikor kibővült a Kapcsolat aloldallal, 3 nap múlva pedig a Rólam aloldallal.

2022. február 19-én tettem közzé a blogomat, ahova azóta – jelen cikket leszámítva – négy blogbejegyzés került ki.

Google helyezés és Google megjelenés grafikon
Narancssárga vonal: Google helyezés; kék vonal: weboldal megjelenés a Google-ben

A weboldalam helyezése a böngészőben látható esésnek indult, ugyanakkor a megjelenése március 4-től szignifikáns növekedést mutat a megújított tartalomnak, a két új aloldalnak és az első, addig megjelent blogcikknek (Félelmetes-e a Google algoritmus hatása?) tulajdoníthatóan, hiszen más lényeges módosítást nem végeztem a weblapomon.

Tekintve a fenti, weboldal – kulcsszó helyezés magyarázatot, látható, hogy az oldalhelyezésem visszaesésének az oka az, hogy több kulcsszóra jön az oldalam a keresőben, ami nagyszerű! Ez a célja a keresőoptimalizálásnak, hogy minél több kulcsszóra jöjjön fel egy adott weboldal a témájában. A helyezések javulásához persze idő kell, hogy egy-egy kulcsszóra minél előkelőbb helyre kerüljünk a Google-ben, de addig is, ontani kell a minőségi tartalmat.

A 2021. április 22. és 2022. március 3. közötti időszakban a napi megjelenés átlogosan 4 volt, vagyis naponta 4x hozta fel a Google az oldalamat.

Március 16-án és 22-én két újabb aloldallal (SEO szövegírás és Kulcsszókutatás) bővítettem az oldalam tartalmát, amelyek egy-egy szolgáltatásomról szólnak.

Továbbá kikerült még 3 cikk, (márc. 6. – Kész a weboldalam, jöhet a keresőoptimalizálás, avagy mikor fordulj SEO szakemberhez; március 18. – Tartalomstratégia SEO szemmel; április 12. – SEO mindenáron?).

2022. március 4. és 2022. április 22. között ez a napi megjelenési átlag szám 33-ra módosult. Vagyis egy nagyságrend javulás mutatható ki az oldalam elérésében.

Mindezt 4 új aloldallal és 4 blogcikkel.

A helyezés alakulását nem mérlegelem, hiszen a fentiekben leírtam, hogy az én honlapom esetében ez nem releváns információ a sok újonnan felhozott kulcsszó miatt.

Akkor hát indítsak blogot vagy sem?

Tanácsom, hogy bátran publikáld az új, értékadó tartalmakat! Az eredmény be fog érni.

Miért fontos a SEO Google szempontból?

SEO Google-szempontból az egyik legfontosabb lépés, hogy rendszeresen friss, kulcsszavakra optimalizált tartalmat publikálj. A blogindítás tökéletes lehetőség arra, hogy a weboldalad relevanciáját növeld, hiszen a keresőmotor algoritmusai előnyben részesítik azokat az oldalakat, amelyek rendszeresen új és értékes tartalmakat kínálnak.

Ne feledd: a Google SEO nem gyors megoldás, hanem egy hosszú távú stratégia. Az új kulcsszavak megjelenése és kezdeti alacsony helyezése teljesen természetes folyamat, amely idővel javulni fog. Ha következetesen alkalmazod a keresőoptimalizálási praktikákat, a weboldalad nemcsak több kulcsszóra fog megjelenni, de idővel előrébb kerül a találati listákon is.

Mutasd meg másnak is

SEO, szövegírás cikkek

Hogyan válasszak SEO szakembert?

Hogyan válassz SEO szakembert?

Nemrégiben az egyik Facebook csoportban valaki feltette a kérdést, hogy mi alapján, hogyan válasszon SEO szakembert. Ez igencsak szakmai kérdésnek

A honlapkészítés ára

A honlapkészítés ára – Juci története

Weboldalt készíttetnél, de azt sem tudod, hol kezdj bele? Nem akarsz sokat költeni rá, csak muszájból akarsz egyet? Olvasd el Juci, a fodrász történetét, számára mekkora volt a honlapkészítés ára.

SEO mindenáron?

SEO mindenáron?

Egy weboldal organikus vagyis ingyenes forgalomnövelését célzó keresőoptimalizálás hosszútávon hozza gyümölcsét. Lehet, hogy már hallottál a SEO-ról (Search Engine Optimization)

Kövess Facebookon

Scroll to Top