Hogyan válassz SEO szakembert?

Hogyan válasszak SEO szakembert?

Nemrégiben az egyik Facebook csoportban valaki feltette a kérdést, hogy mi alapján, hogyan válasszon SEO szakembert. Ez igencsak szakmai kérdésnek tűnik, amire jó kis objektív válaszok adhatók.

  • Értsen a technikai SEO-hoz,
  • kulcsszókutatás alapján állítsa be a szuper tartalmakat a weboldalon és természetesen
  • építsen erős linkeket a honlap számára.
  • Legyen up-to-date a külföldről begyűrűző új, trendi módszerekben,
  • kövesse le minél gyorsabban a Google algoritmusváltozás hatásait.
  • Legyen biztos, algoritmusálló stratégiája.

Ez mind szép és jó, de vajon ez alapján ki tudod választani a megfelelő szakembert? És valóban ezek a mérvadó szempontok?

Egy olyan választ is olvastam erre a kérdésre, hogy a kérdező nagy ívben kerülje el azokat, akik grafikonokat mutogatnak, merthogy azokat manipulálni lehet, tehát az ő olvasatában a kóklerek lobogtatják azokat. (Tapasztalatom ennek épp ellenkezője, sikeres SEO szakemberek igenis büszkén mutatják meg a nagyvilágnak az elért eredményeket grafikonokon, hiszen így szemléltethető legkönnyebben, hogy mennyi idő alatt milyen eredményt sikerült elérniük a keresőben.)

A fentiek alapján vajon te el tudnád dönteni, hogy kit bízz meg weboldalad SEO optimalizálásával?

…Azt hiszem, én nem. Honnan is tudhatná egy laikus, hogy az adott szakember milyen eredményeket tudna elérni az ő esetében. A grafikonoknak ne higgyen. De ennyi erővel az ügyfélvéleményeknek sem, mert azok is manipulálhatók, hamisíthatók.

Dehát akkor mégis…

Mi alapján, hogyan válassz SEO szakembert?

Az én fejemben egy kulcsfontosságú tényező villant ki, mint egy áram alá került izzó. Egyetlen szó: bizalom.

Ha megkeresel valakit, beszélsz vele, érzékeled, hogy milyen ember lehet, egy hullámhosszra tudtok-e kerülni. A szakértő megérti-e a problémádat, és tud-e rá számodra megnyugtató megoldást javasolni. Alapvetően a másik személye fog bizalmat kelteni benned (vagy nem). Ha a személyes bizalom megvan, akkor nagy valószínűséggel nem fogod megkérdőjelezni a közzétett ügyfélvéleményeket, az eredményeket ábrázoló grafikonokat. Nem fogod megkérdőjelezni, hogy amit a keresőoptimalizáló szakértő mond, az tényleg a javadat szolgálja-e, vagy csak le akar húzni téged.

Tehát röviden az én javaslatom, hogy az interneten szimpatikusnak tűnő szakemberrel beszélj telefonon vagy online találkozó keretében, és azután el fogod tudni dönteni, hogy vele akarsz-e dolgozni, vagy sem. Adsz a szavára, vagy sem.

Elnézést, ha nem volt elég szakmai az indoklásom, ugyanakkor igenis az. Minden döntést érzelmi alapokon hozunk, az észérvek a magunk racionális felének meggyőzésére kellenek, amivel legalizáljuk az érzelemalapú döntéseinket. Ezt csúfolják marketing pszichológiának. 😉

Jó böngészést, kívánom, hogy megtaláld a számodra tökéletes SEO szakembert.

Mutasd meg másnak is

SEO, szövegírás cikkek

A honlapkészítés ára

A honlapkészítés ára – Juci története

Weboldalt készíttetnél, de azt sem tudod, hol kezdj bele? Nem akarsz sokat költeni rá, csak muszájból akarsz egyet? Olvasd el Juci, a fodrász történetét, számára mekkora volt a honlapkészítés ára.

Kövess Facebookon

Scroll to Top