fbpx

Tartalomstratégia SEO szemmel

Tartalomstratégia SEO szemmel

Tartalomstratégia. Jól hangzik, de mi is van mögötte? Mérnöki, analitikus gondolkodás? Kreativitás? Alapos tervezés? Piackutatás? Kulcsszókutatás? Igen, ez mind, és Te is hozzáteheted, amit számodra jelent.

Ez mind jól hangzik…

De mire is jó a tartalomstratégia?

Egy vállalkozás kulcseleme, hogy érthető legyen, mivel foglalkozik, mi az ajánlata, mit találhatunk meg a termékei vagy szolgáltatásai között. Ha egyértelmű, hogy mit kínál, sokkal több releváns érdeklődő fog érkezni az online térben a vállalkozás weboldalára. És vélhetően sokkal jobb konverziót eredményez, vagyis többen végeznek műveleteket (pl. vásárlás, feliratkozás) az oldalon, mint egy rendszertelen, káoszos weblapon, ahol nehéz kiigazodnia a látogatóknak.

Az átláthatóság és rendezettség fontos, hogy az üzeneted érthető legyen a lehetséges ügyfeleid számára, nem utolsósorban bizalmat és szakértelmet sugározzon.

Másrészt fontos, hogy ez a rendszerezett, érthető, értékadó tartalom eljusson az emberekhez, az ideális vevőidhez, ügyfeleidhez.

SEO szakemberként erre a legalapvetőbb és legkézenfekvőbb megoldás a kulcsszókutatás.

Kulcsszókutatás mint tartalomtervezési eszköz

A kulcsszókutatás feketén-fehéren megmutatja, hogy az általad kinézett téma, terület érdekli-e az internetfelhasználókat. Kiderül általa, hogy mekkora volumenű keresés van rá havonta. Magyar piacon általában ez 10-től tízezres nagyságrendig terjed. Vannak kedveltebb, felkapottabb, és kevésbé keresett témák, kifejezések.

Tartalomtervezés már honlapindításkor

A kulcsszókutatás minden stádiumban hasznos lehet:

  1. Weboldal készítés előtt, magának az oldal szerkezetének kidolgozásához és a tartalom megtervezéséhez, hogy már alapjaiban is keresőoptimalizált honlap szülessen.
  2. Induló (kezdő) weblapok esetében, hogy kiderüljön, mik azok a kifejezések, amikre érdemes tartalmat készíteni, illetve mire érdemes optimalizálni egy-egy aloldalt.
  3. Régóta működő weboldalak esetében, hiszen mindig jönnek újabb trendek, felbukkanhatnak újabb kulcskifejezések, amikre célszerű célozni.

Vállalkozási ötlet kulcsszavakból

Ha számodra a minél nagyobb forgalom a lényeg, akkor már a vállalkozásod kiválasztásában is segítség lehet a kulcsszókutatás, hogy mibe érdemes belevágnod, ha a keresőből szeretnéd látogatókkal feltölteni virtuális boltodat. Online vállalkozás esetén vétek kihagyni ezt a lépést, hiszen kiderülhet, hogy a kigondolt terv életképtelen. Ilyen esetben sokkal kevésbé fájó kifizetni egy kulcsszókutatást, mint egy többszázezres vagy akár milliós weboldalt, ami nem működik…

Tartalomterv a közösségi médiába

Amire az emberek a keresőben kíváncsiak, az valószínűleg más felületeken is érdekli őket, így az értékes tartalmunkat a közösségi felületeinken is érdemes megosztani. A kommunikációs stratégiánkban is segítség lehet a kulcsszókutatás, hogy mi érdekli a felhasználókat.

Remélem, a fentiekben sikerült rávilágítanom, hogy a SEO-zás, melynek szerves része a kulcsszókutatás, nem csak a honlapok elkészülte után jön a képbe, hanem már egy weboldal tervezésekor figyelmet kell fordítani rá.

Mutasd meg másnak is

SEO, szövegírás cikkek

Hogyan válasszak SEO szakembert?

Hogyan válassz SEO szakembert?

Nemrégiben az egyik Facebook csoportban valaki feltette a kérdést, hogy mi alapján, hogyan válasszon SEO szakembert. Ez igencsak szakmai kérdésnek

A honlapkészítés ára

A honlapkészítés ára – Juci története

Weboldalt készíttetnél, de azt sem tudod, hol kezdj bele? Nem akarsz sokat költeni rá, csak muszájból akarsz egyet? Olvasd el Juci, a fodrász történetét, számára mekkora volt a honlapkészítés ára.

Kövess Facebookon

Scroll to Top